HAK KAZANANLAR
YÖK YAZISI İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ!
LÜTFEN DUYURUYU DİKKATLE OKUNUZ!
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI KAPSAMINDA
2018 - 2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DEĞİŞİME HAK KAZANANLARA
İLİŞKİN DUYURU
2018 – 2019 Eğitim Öğretim Yılı Mevlana Değişim Programı gelen ve giden öğrencileri ile gelen öğretim üyeleri YÖK Yürütme Kurulu’nun 28.04.2018 tarihli toplantısı ile belirlenmiştir. Hak kazanan öğrenci ve öğretim üyelerine bu ilan dışında ayrıca bildirim yapılmayacaktır.
FERAGAT İŞLEMLERİ Hak kazandığı değişim programına katılamayacak olan öğrenci veya öğretim elemanı, feragat dilekçesini KENDİ ÜNİVERSİTESİNİN KOORDİNATÖRLÜĞÜNE en geç 30 Mayıs 2018 tarihinde teslim etmelidir. İlgili kurum koordinatörlükleri feragat dilekçelerini en geç bir hafta içinde ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ’ne mail ve posta yolu ile göndermelidir.
GELEN ÖĞRENCİ
- Öğrenci, en geç 03.12.2018 tarihinde öğrenim protokolünü bilgisayar ortamında doldurulmuş olarak kendi üniversitesinin koordinatörlüğüne 3 adet olarak teslim eder. ÖĞRENİM PROTOKOLÜ Uludağ Üniversitesi Mevlana sayfasından indirilebilir.
- Ders programları üniversitemiz web sayfasında yer almaktadır. Ders seçimi konusunda bölümün koordinatörü ile iletişime geçilebilir.
- Öğrenci öğrenim protokolünün her bir kopyasına kendi ıslak imzasını atmış olmalıdır. Mevlana Bölüm Koordinatörlüğü imzası eksik formlar kabul edilmeyecektir.
- İLGİLİ ÜNİVERSİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ Üniversitemize gelecek öğrencilere ait öğrenim protokollerini tamamladıktan sonra protokolleri tarayıp mail ile EN GEÇ 17.12.2018 tarihine kadar (mevlana@uludag.edu.tr) ve orijinal protokolleri posta yolu ile ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ’ne ivedilikle göndermelidir. Öğrenci tarafından gönderilen evraklar KESİNLİKLE kabul edilmeyecektir.
- Öğrencilerin “Kabul Mektupları” orijinal öğrenim protokolleri tarafımıza ulaştıktan sonra gönderilecektir. Öğrencilerin vize başvurularında kabul mektubuna ihtiyaçları olacağı için ilgili üniversite koordinatörlüklerinin orijinal evrakları ivedilikle göndermesi gerekmektedir. Orijinal öğrenim protokolü elimize ulaşmayan öğrencilere ve öğretim elemanlarına “Davet Mektubu” hazırlanamayacağı için vize işlemlerinde sıkıntı yaşanabileceğinden gelecek öğrenci, öğretim elemanı ve Koordinatörlükler bu süreci takip etmelidir.
GİDEN ÖĞRENCİ
GİTMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER;
- Öğrenci öğrencisi olmaya hak kazandığı Üniversitenin web sitesini incelemekle ve son başvuru tarihini öğrenmekle yükümlüdür. Başvuru için gerekli evrakları hazırlamak ve göndermek aksi belirtilmedikçe öğrencinin sorumluluğundadır. Öğrenci gidileceği Üniversitenin istediği evrakları takip etmek, sağlamak ve gerekli hallerde Koordinatörlüğü bilgilendirmek zorundadır.
- Öğrenci konaklama için gerekli işlemleri kendisi takip eder.
- Öğrenci gideceği Üniversitenin akademik başlangıç ve bitiş tarihlerini öğrenmelidir.
- Öğrenci gideceği ülke elçiliği sayfasını ziyaret ederek vize başvurusu işlemlerini ve ne kadar süreli pasaport talep ettiğini öğrenir.
- Mevlana değişim programına katılmaya hak kazanan öğrenciler gerekli belgeleri üniversitemiz web sayfasında bulunmaktadır. Bütün evraklar bilgisayar ortamında hazırlanmalıdır. Gideceği üniversite tarafından istenecek evraklar da başvuru sırasında hazır olmalı ve öğrenci tüm evraklarını aynı anda göndermelidir.
- Öğrenim Protokolü 3 ADET hazırlanır. Biri öğrencide kalır, biri KARŞI KURUM Koordinatörlüğüne gönderilir, bir diğeri MEVLANA KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜNDE kalacaktır.
- Öğrenciler, gidecekleri Üniversitenin ders programlarını dikkate alarak “Öğrenim Protokollerini” ilgili Üniversitenin web sayfasını araştırarak ya da karşı kurum ile görüşerek ders programlarını temin ettikten sonra Mevlana bölüm koordinatörlerinin yardımıyla hazırlar. Öğrenci kendisine ait ilgili yeri imzalar. Daha sonra sırasıyla Bölüm Mevlana Koordinatörü ve/veya Bölüm Başkanına imzalatır. Sonrasında Kurum Mevlana Koordinatörünün imzalaması için Mevlana Kurum Koordinatörlüğüne getirir. İmzalı kopyalar 28.09.2018 tarihine kadar Mevlana Koordinatörlüğü ofisine teslim edilecektir. Daha erken evrak teslimi isteyen KARŞI KURUM VAR İSE EVRAKLARIN MUTLAKA O TARİHDEN 10 GÜN ÖNCE OFİSE TESLİM EDİLMESİ ZORUNLUDUR.
- Evraklar öğrencinin kendisi tarafından karşı kuruma onaylanmak üzere gönderilir. Karşı kurum onayladıktan sonra Öğrenim Protokolünü üniversitemiz koordinatörlüğüne geri gönderir. (önemli not: Öğrenci gittikten sonra dersleri açılmaz ve/veya ders değişikliği yapacak ise bunu mutlaka bölüm koordinatörü onayı ile yapmalıdır. Değişim tamamlandıktan sonra bölüm koordinatörü onayı alınan mail de diğer evraklarla birlikte teslim edilmelidir. Bu konuda yaşanacak herhangi bir sıkıntı MUTLAKA KURUM KOORDİATÖRLÜĞÜNE bildirilmelidir. Hiçbir öğrenci kendi başına ders seçip karşı kuruma onaylatamaz. Bu değişiklikler için yeniden öğrenim protokolü doldurulur, imzalatılır ve bir nüshası Koordinatörlüğümüze gönderilir.
- Yapılacak olan değişiklikler öğrencinin gittiği üniversitedeki dönemin başlamasını takiben en geç 30 gün içinde yapılmış olması ve bu belgenin öğrenci ve imzacı yükseköğretim kurumu yetkilileri tarafından ıslak imza ve kaşe ile onaylanması ve öğrencinin veya konuk üniversitedeki ilgili dış ilişkiler ofisinin bu evrakları Uludağ Üniversitesi Mevlana Kurum Koordinatörlüğüne ulaştırması gerekir.)
- Karşı kurumdan gelecek olan “kabul belgesinin” bir nüshası koordinatörlüğe iletilir.
- Kabul belgesini aldıktan sonra öğrenci koordinatörlükten “öğrenci beyannamesini” imza karşılığı alır.
- Yurtdışına gidecek olan öğrenci seyahat belgelerini (uçak bileti vb. ) kopyasını koordinatörlüğe teslim etmek zorundadır.
- Öğrenci yurtdışına çıkmadan önce Uludağ Üniversitesi’nde ilgili dönem için yapması gereken bir işlem olup olmadığını öğrenci işlerinden öğrenmek ve gereğini yapmakla yükümlüdür.
- Öğrencinin Uludağ Üniversitesi’ne yatırması gereken bir harcı var ise bunu yatırır. Harç yatırması gerektiği halde harcını yatırmayan veya kayıt işlemlerini eksik yapması durumunda öğrencinin dönemi geçersiz sayılır.
DÖNMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER;
Aşağıdaki evraklar döktükten sonra EN GEÇ 1 AY İÇİNDE Mevlana Kurum Koordinatörlüğe teslim edilmelidir.
- İlgili kurumdan “katılım sertifikası” - kaşeli, ıslak imzalı
- Transkript bir nüsha – kaşeli, ıslak imzalı
- Pasaport giriş ve çıkış sayfası fotokopisi
- Nihai Rapor – web sayfasından bilgisayar ortamında doldurulmalıdır.
GELEN ÖĞRETİM ELEMANI
- Kurumumuza gelecek öğretim elemanı web sayfamızdan gerekli evrakları indirerek imza ve kaşeleri eksiksiz olacak şekilde hazırlar.
- Geleceği fakülte/bölüm koordinatörü ile bağlantıya geçip geleceği tarihleri ve programını kesinleştirir. Onayı alınmış Öğretim Elemanı Hareketlilik Formu’nu Koordinatörlüğümüze gönderir.
- Gelecek öğretim elemanı ödemelerinin yapılabilmesi için gönderilen yükümlülük sözleşmesini eksiksiz doldurup imzaladıktan sonra tarayarak Koordinatörlüğü mail atar. Gelecek öğretim elemanı yükümlülük sözleşmesinin orjinalini geldiğinde ofise teslim etmelidir.
- Gelen öğretim elemanının konaklama ile ilgili talebi var ise, mevlana@uludag.edu.tr adresinden Kurum Koordintörlüğüne talebini iletir. Misafirhanenin uygun olmadığı durumlarda gelecek kişi konaklamasını kendi imkanları ile çözer.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ MEVLANA KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ İLETİŞİM BİLGİLERİ
Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinasyon Ofisi
Mevlana Exchange Programme Institutional Coordinational Office
Adres: Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü Uluslararası İlişkiler Ofisi 16059 Nilüfer/ Bursa
Tel/Phone:+90 224 2940530
Mail: mevlana@uludag.edu.tr
Gerekli belgeler için web sayfamızı inceleyeniz.
HAK KAZANANLAR