İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığımız bünyesinde kurulan Merkezi Maaş ve Ekders Şube Müdürlüğümüz Üniversitemiz kampüsü içerisinde bulunan birimlerin Akademik ve İdari personel ile kadrolu işçilerle ilgili aşağıda belirtilen iş ve işlemleri yürütmektedir.
- Üniversitemiz Kampüs içerisinde bulunan daire başkanlıklarından: Genel Sekreterlik ve 4/b sözleşmeli personel, Personel Daire Başkanlığı, İdari ve Mali işler Daire Başkanlığı, Güvenlik Müdürlüğü, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve Öz Gelir, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, İç Denetim Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği ile Fakülte Yüksekokul ve Enstitülerden: Spor Bilimleri Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Devlet Konservatuvarı, Fen Bilimleri Enstitüsü, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Mimarlık Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Fakültesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Mennan Pasinli Meslek Yüksekokulu’nun Akademik ve idari personelinin maaş ek ders, ikinci öğretim ve yaz okulu işlemlerini yürütmek, tahakkuk ve ödemelerini takip etmek, zamanında ödenmesini sağlamak.
- Birimlerden vekalet ücreti alan personele ilişkin tahakkuk işlerini yürütmek ve ödeme işlemlerini sağlamak.
- 31.madde kapsamında görevlendirilen öğretim görevlilerinin ek ders işlemlerini yapmak, ödemelerini gerçekleştirmek ve SGK kesenekleri bildirgelerini hazırlayarak ilgili kuruma elektronik ortamda (SGDB ve SGK) göndermek.
- Eksik yapılan işlemlerde fark, fazla ve yersiz ödemeler içinde tahsilat işlemlerini yapmak.
- Sınav dönemleri sonrasında yapılan sınavlara ilişkin işlemleri hazırlamak ve ücret ödemelerini yapmak.
- İdari personele yılda iki defa giyim yardımı işlemlerini ve ödemelerini yapmak.
- Akademik teşvik ödemelerini bordro sistemlerine girişlerini yapmak, ödemelerini sağlamak.
- Maaş ödemesi sonrası emekli keseneklerine ilişkin ödemelerini yapmak, bildirgelerinin hazırlanarak elektronik ortamda ilgili birim ve kurumlara (SGDB ve SGK) göndermek.
- Bireysel Emeklilik Sistemine giriş ve çıkışları takip etmek. Tahsilat dosyası göndermek.
- Birimlerde fiili hizmeti olan personele ait aylık ve yıllık yapılması gereken işleri yürütmek, fiili hizmet ödemelerini yapmak.
- Emekliye ayrılan personelin ek karşılıklar ve faturalı alacaklarının SGK’ya ödeme işlemlerini yapmak.
- Her ay memur sendikalarına gönderilmesi gereken sendikalı personel listelerini hazırlayıp göndermek.
- Kadroya alınan işçiler ile işçi güvenlik personelinin maaş, ikramiye, tediye ve kıdem tazminatları işlemlerinin hazırlanarak ödemelerinin yapılması. Rapor onayları, SGK işe giriş ve çıkış işlemleri, eksik kalan hastalık yardımlarının ödenmesi işlemleri, iş kazalarının ÇSGB’ye bildirilmesi, SGK keseneklerinin hazırlanıp gönderilmesi işlemlerinin yürütülmesi.
- İşçi sendikası ile ilgili işlemlerin ve yazışmaların yürütülmesi.
- İşçilerle ilgili hukuki durumlarda istenen bilgi ve belgelerin hazırlanarak Hukuk Müşavirliğine gönderilmesi.