2019 Yılı
Kartal, E. (2019). The artificial neural network modeling of language learning challenges of French-speaking students learning Turkish as a foreign language: The case of France. Educational Sciences: Theory & Practice, 19(1): 55-77. [Makale]
Kartal, E., Alpar, M. (2019). Opinions et suggestions des futurs enseignants de Français langue étrangère (FLE) sur l’enseignement de la compétence orale en français: L’exemple de l’Université Uludağ de Bursa. Litera: Journal of Language, Literature and Culture Studies, 29(2), 219-242. [Makale]
Alpar, M., & Kartal, E. (2019). Fransızcanın rengi: Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Fransızcaya dair metaforik algıları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 17(Aralık): 405-416. [Makale]
H00L01UN230120190001 (2019-2022). Glossaire des concepts fondamentaux en didactique des langues (Français–Arabe- Turc), PRFU (Projet de recherche et formation universitaire), Université Badji Mokhtar Annaba/ Algérie. Dr. N. Boubir (Responsable du PRFU), Dr. Y. Atrouz, B. Sarra, B. Nawal, B. Meriem, M. Chérif Ikram et la collaboration du Dr. S. Souhila, ENS d’Oran -Algérie et du Dr. E. Kartal (collaborateur international) de 1'Université Uludag de Bursa- Turquie. [Proje]
Atan, N. (2019). Fransızca öğretiminde videonun özgün materyal olarak etkili kullanımı: Video klip örneği. XIV. Ulusal Frankofoni Kongresi, 07-08 Mart 2019, Galatasaray Üniversitesi, İstanbul/Türkiye. [Bildiri]
Soylu Baştuğ, D. (2019). Yabancı diller eğitimi bölümü öğretmen adaylarının edebiyat dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. 6. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 18-20 Nisan 2019, Alanya/ Türkiye. [Bildiri]
2020 Yılı
Kazanoğlu. F. (2020). Particularités de la femme dans la littérature du XIXe siècle. In A. Balcıoğulları (Ed.), Current studies in social sciences (pp.103-124). Ankara: Akademisyen Kitabevi. [Kitap bölümü]
Gültekin, E., Soylu Baştuğ, D., & Erdal, K. (2020). Anadolu ve Türk kültüründe zeytin. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(3), 164-169. [Makale]
Soylu Baştuğ, D. (2020). Prospective German, French, English language teachers’ views on literature in their teacher education program. The Reading Matrix: An International Online Journal, 20(2), 157-166. [Makale]
2021 Yılı
Soylu Baştuğ, D., & Broutin, J. (2021). Designing a lesson plan about teaching French grammar as a foreign language from a social constructivist approach. Advances in Language and Literary Studies, 12(2), 13-20. [Makale]
Güner, F., & Kartal, E. (2021). Fransa’daki üniversite öğrencilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğrenme nedenleri. Litera: Journal of Language, Literature and Culture Studies, 31(1), 371-394. [Makale]
Alpar, M., Geldi, M., & Kartal, E. (2021). L’impact du Covid-19 sur l’enseignement supérieur : le cas du Département de Français de l’Université Gazi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 9(2), 266-279. [Makale]
Büyüksaraç, Z., Alpar, M. & Kartal, E. (2021). Fransızca hazırlık sınıflarında dinleme becerisinin edinimine dair öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi: Gazi üniversitesi örneği. Turkish Studies - Language and Literature, 16(2), 1217-1240. [Makale]
Avcı, C., & Kartal, E. (2021). İnci Sözlük’te yabancı dil olarak Fransızca: Fransızca başlıklı girdilerin Web tabanlı söylem çözümlemesi yoluyla incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24 (Eylül), 1049-1066. [Makale]
Dalgıç, Ö. N., Geldi, M., Güleş, H. N., & Kartal, E. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için tasarlanan İnternet siteleri üzerine bir değerlendirme. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(5), 2297-2319. [Makale]
Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine bibliyometrik bir inceleme (1985-2020). İstanbul Üniversitesi Çeviribilim Dergisi, (15), 35-73. [Makale]
Arslan, N., & Kartal, E. (2021). Türkiye’de yabancı dil öğretimi alanında yapılan ölçme-değerlendirme temalı bilimsel çalışmalar üzerine derlem tabanlı nicel bir çözümleme ve kaynakça denemesi. Turkish Studies - Language and Literature, 16(4), 2189-2216. [Makale]
Çalışkan, D., & Kartal, E. (2021). Türkiye’deki çeviri konulu tezler üzerine tematik bir inceleme (1985-2020). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 25(Aralık), 1214-1257. [Makale]
Güleş, H. N., Uca, Ç., & Kartal, E. (2021). Fransızca bölümlerinin tercih edilme istatistikleri ve bu bölümlere yerleşen öğrencilerin akademik profili. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 9(4), 76-94. [ Makale]
Güleş, H. N., & Kartal, E. (2021). Une analyse bibliométrique et thématique de la revue Synergies Turquie (2008-2020). Synergies Turquie, (14), [Makale- İncelemede]
Atan, N. (2021). Le rôle et la place de la littérature en tant que support authentique dans l’enseignement du Français langue étrangère. 1. Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM), 28-30 Haziran 2021, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara/Türkiye. [Bildiri]
Broutin, J. & Atan, N. (2021). La méthodologie d’élaboration de programmes en FOS comme piste pour optimiser l’enseignement en contexte FOU: cas des écoles supérieures des langues étrangères. 1. Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM), 28-30 Haziran 2021, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara/Türkiye. [Bildiri]
Broutin, J., & Kazanoğlu, F. (2021). Intégrer la linguistique de corpus à la didactique de la grammaire: Cas de l’adjectif épithète. 1. Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM), 28-30 Haziran 2021, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara/Türkiye [Bildiri]