Birim Akademik Tesvik Basvuru ve Inceleme Komisyonu

BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU 
S.No Adı Soyadı Görevi
1. Doç. Dr. Aysun AKPINAR Başkan
2. Doç. Dr. Yeliz HAYRAN Üye
3. Doç. Dr. Gülçin TEZCAN Üye
4. Doç. Dr. Zeynep Ceren ÇELİK Yedek Üye

 

Birim Akademik Tesvik Basvuru ve Inceleme Komisyonu

Devlet yüksekögretim kurumlari kadrolarinda bulunan ögretim elemanlarina yapilacak olan akademik tesvik ödeneginin uygulanmasina yönelik olarak, bilim alanlarinin özellikleri ve ögretim elemanlarinin unvanlarina göre akademik tesvik puanlarinin hesaplanmasinda esas alinacak faaliyetlerin ayrintili özellikleri ve bu faaliyetlerin puan karsiliklari, akademik tesvik toplam puaninin %30’unu geçmemek üzere her bir akademik faaliyet türünün toplam puanin hesaplanmasindaki agirliklari, akademik tesvik puaninin hesaplanmasina iliskin usul ve esaslar ve bu hesaplamalari yapacak komisyonun olusumu ile diger hususlari belirlemek üzere, 27 Haziran 2018 18 tarih ve 30461 sayili Resmi Gazetede yayinlanan Akademik Tesvik ödenegi yönetmeliginin 5. ve 6. Maddesi geregince, Fakültemiz bölüm, anabilim dali baskanliklari bünyesinde en az üç üyeden olusan birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu kurulur ve birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu üyeleri Fakültemiz Yönetim Kurulu tarafindan, yüksek akademik tesvik puanina sahip olan ögretim elemanlari arasindan iki yil süre ile seçilerek olusturulur.

a)  Bu Yönetmelikte kendisine verilen görevleri yerine getirmek üzere yüksekögretim kurumlarinin her bölüm, anabilim dali veya anasanat dali baskanliklari bünyesinde en az üçer üyeden olusan birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu kurulur. Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu baskanligi, ilgili bölüm, anabilim dali veya anasanat dali baskani tarafindan yürütülür. Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu üyeleri ise ilgili birimin Yönetim Kurulu tarafindan, yüksek akademik tesvik puanina sahip olan ögretim elemanlari arasindan seçilerek olusturulur. Bölüm, anabilim dali veya anasanat dali baskanliklari bünyesinde yeterli ögretim elemani bulunmamasi halinde, üyeler yakin alanlardaki ögretim elemanlari ile tamamlanir. Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu üyeleri iki yil için seçilir. Süresi biten üye yeniden seçilebilir. Üyeligin herhangi bir sebeple bosalmasi halinde kalan süreyi tamamlamak üzere ayni usulle yeni üye seçilir.

b)  Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu, baskan dahil üye tamsayisinin salt çogunlugu ile toplanir ve toplantiya katilanlarin salt çogunlugu ile karar alir. Oylarin esit olmasi halinde komisyon baskaninin oyu yönünde karar alinmis sayilir. Üyeler çekimser oy kullanamaz.

c)  Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu, faaliyetlerin bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak degerlendirilmesinden sorumludur ve faaliyetlerin belgelendirilmesinde ve faaliyet türleri içerisinde siniflandirilmasinda olusan tereddütleri gidermeye yetkilidir.

d)  Yeterli ögretim elemani bulunmasi durumunda, birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu üyeleri ayni zamanda akademik tesvik düzenleme, denetleme ve itiraz komisyonu üyesi olarak görevlendirilmezler.

 

Akademik Tesvik Basvuru ve Degerlendrime Süreci

a)  Ögretim elemanlari, akademik tesvik basvurularini yayimlanan basvuru takvimi kapsaminda kadrolarinin bulundugu yüksekögretim kurumunun ilgili birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonuna YÖKSIS’ten alinan çikti ile birlikte akademik faaliyetlere iliskin örnek, kanit ve belgeleri ilan edilen usule uygun olarak sunar. Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu, degerlendirmelerin tüm asamalarinda gerekli gördügü hallerde basvuru sahiplerinden akademik faaliyetlerine iliskin ek açiklama, bilgi ve belgeler talep edebilir. Basvuru sahipleri, söz konusu talepleri yerine getirmekle yükümlüdür. Ögretim elemanlarinca yapilan basvurular birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu tarafindan incelenir.

b) Yüksekögretim kurumu degisikligi durumunda YÖKSIS çiktisinda her bir faaliyetin hangi kurumda gerçeklestirildigi gösterilir ve farkli kurumlarda gerçeklesen akademik faaliyetlerin degerlendirilmesi ögretim elemaninin kadrosunun bulundugu yüksekögretim kurumunda yapilir.

c)  Basvuru sahipleri, alanlari ile ilgili yapmis olduklari faaliyetlerine uygun birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonuna basvuru yapmakla yükümlüdür. Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu öncelikle basvuru sahibinin faaliyetlerinin incelenmeye uygun olup olmadigina karar verir. Uygun görülmeyen basvurular gerekçeli olarak, degerlendirilmek üzere komisyona iletilir.

d)  Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu basvurulari inceleyerek hazirladigi karar tutanagini, basvurularla ilgili degerlendirme raporunu ve ekinde puan tablosunu imzali olarak rektörlüge bagli bölümlerde bölüm baskani, fakültelerde dekan, diger birimlerde ise müdür tarafindan onaylanmis olarak komisyona ilan edilen takvime uygun olarak gönderir. Birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu tarafindan hazirlanan degerlendirme raporunda reddedilen veya puan degerinde degisiklik yapilan akademik faaliyetlerle ilgili olarak açiklamada bulunulmasi zorunludur.

e)  Komisyon, birim akademik tesvik basvuru ve inceleme komisyonu tarafindan gönderilen basvurulari ve degerlendirme kararlarini inceler. Gerekli gördügü hallerde basvuru sahiplerinden ek belge ve bilgi talep edebilir ve/veya birimlerden gelen kararlar üzerinde degisiklik yapabilir. Komisyon, hazirladigi karar tutanagini, basvurularla ilgili degerlendirme raporunu ve ekinde puan tablosunu imza altina alir ve nihai kararlarini ilgili arastirmacilara yazili olarak veya elektronik ortamda duyurur. Komisyon tarafindan hazirlanan degerlendirme raporunda reddedilen veya puan degerinde degisiklik yapilan akademik faaliyetlerle ilgili olarak açiklamada bulunulmasi zorunludur.

f)  Komisyon kararlarina karsi duyuru tarihinden itibaren bes isgünü içinde yazili olarak itiraz edilebilir. Komisyon itirazlari, itiraz süresinin bittigi tarihten itibaren en geç bes isgünü içerisinde karara baglar. Komisyonun verecegi kararlar kesindir.

g) Devlet yüksekögretim kurumlarindan vakif yüksekögretim kurumlarinda görevlendirilen ögretim elemanlarinin görevlendirme süresince vakif yüksekögretim kurumlarinda gerçeklestirdikleri faaliyetler akademik tesvik puanlarinin hesaplanmasinda dikkate alinmaz. Vakif yüksekögretim kurumlarindan veya baska bir kurumdan Devlet yüksekögretim kurumlari kadrolarina geçen ögretim elemanlarinin akademik tesvik puanlarinin hesaplanmasinda sadece Devlet yüksekögretim kurumlarinda gerçeklestirdikleri faaliyetler esas alinir.

h)  Görevlendirme nedeniyle kurum disinda bulunan ögretim elemanlari, kadrolarinin bulundugu kurumlarda uzmanliklarina uygun birimlere basvuruda bulunur.

i)  Yabanci uyruklu ögretim elemanlari akademik tesvik ödeneginden yararlanamaz.



Bilgi

Okunma Sayısı: 1167
Eklenme Tarihi: 24.12.2020 10:17:54
Güncelleme Tarihi: 10.02.2025 09:26:13

Paylaş